Wat kunnen einddoelen van narrowcasting zijn?

dooradmin social blast

Wat kunnen einddoelen van narrowcasting zijn?

Narrowcasting is een vorm van informatie aanbieden die past bij de huidige tijd en techniek die beschikbaar is en waarmee je extra verkoop of betere informatie kan verstrekken. ZetaDisplay is op dit gebied een grote speler die mee kan denken met jouw behoefte.

Wat is narrowcasting?

Sinds de komst van het internet is de mogelijkheid van narrowcasting alleen maar toegenomen. Omdat je nu specifiek aan je doelgroep in bijvoorbeeld je winkel de informatie kan aanbieden is het een efficiƫntere manier dan een uitzending op bijvoorbeeld een televisiezender. Het idee achter narrowcasting is dan ook dat je het nieuws over een product of je dienstverlening alleen maar deelt met de groep die er ook interesse in heeft. Een beeldscherm waarop staat hoeveel mensen nog in de winkel aanwezig zijn in het licht van de maatregelen van het kabinet is hier een simpel voorbeeld voor.

Einddoel bepalen

Stel, je wil daadwerkelijk nadenken over de inzet van narrowcasting, wat kan dan het mogelijke einddoel zijn? Die vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden omdat het afhankelijk is van de doelgroep die je wil bereiken of afhankelijk van de informatie die je wil verstrekken. Als je extra aandacht in je winkel wil voor een bepaald product dan is je einddoel door het laten zien op een scherm van het product en de toepassing om meer omzet op dat punt te generen. Als je iets wil delen met je bezoekers dan is je einddoel vooral erop gericht dat de informatie die je wil delen een beter bereik heeft bij jouw doelgroep. Door een einddoel te bepalen, al dan niet in overleg met ZetaDisplay, kan je gaan nadenken hoe je dit einddoel wil bereiken.

Verandering

Bij het gebruik van narrowcasting is er een verandering te vinden in het brengen van de media. Een interactief scherm in je winkel waarin je de functies van een apparaat kan laten zien, zorgt ervoor dat de kosten van een folder of een flyer bespaard kunnen worden. Daarnaast kan je, omdat je een gesloten circuit hebt waar meerdere beeldschermen in zitten, eenvoudiger aanpassen dan elke keer bij een kleine wijziging een nieuwe folder of flyer te laten drukken. Wat ook een verandering is die vooral interessant is, je deelt in principe je informatie alleen nog maar met de doelgroep. Iemand die geen interesse heeft in je product wordt ook niet benaderd. Hierdoor zal je bereik misschien kleiner zijn maar je opbrengst hoger.

Uitstraling

Een einddoel wat moeilijk te meten is, maar absoluut wel een meerwaarde kan zijn als je via ZetaDisplay gebruik gaat maken van narrowcasting, is het feit dat het wel een uitstraling heeft naar de mensen in je winkel. Het oogt professioneel als je op deze manier iets laat zien. Het geeft aan dat je met de ontwikkelingen meegaat en dat je weet op welke informatie je doelgroep zit te wachten. En dat je daarmee de mensen buiten je doelgroep misschien minder bereikt geeft ook aan dat juist de persoon centraal staat en niet een grote groep van mensen zoals het vaak wel gebeurt.

Over de auteur

admin social blast administrator