Het behalen van een Google certificaat

dooradmin social blast

Het behalen van een Google certificaat

Je kent het vast wel, de Google Digitale Werkplaats. Het blijkt dat de antwoorden van deze cursussen gewoon op het internet staan. Je kunt losse cursussen gratis verkrijgen door goed te zoeken, of je betaalt een paar euro’s voor een pakket. Hoe verantwoord je naar een werkgever dat je de cursus zonder verkregen antwoorden hebt behaald?

Internationale zoekmachine optimalisatie wordt steeds belangrijker. Het is begrijpelijk dat een klant of opdrachtgever niet zo goed weet wat die er mee een Google certificaat moet, want iedereen kan een Google certificaat halen. Let wel op, want zo een certificaat zegt niets over de kwaliteiten van een copywriter, SEO-specialist of een marketingbureau zoals online marketing bureau delft.

Het kan zijn dat een goede tekstschrijver of SEO-specialist beschikt over het Google certificaat. Wat echter veel belangrijker is, is dat deze specialist bovenaan in Google staat.

Op deze manier toon je pas echt aan wat je in petto hebt. Met een lage positie in de zoekmachines is je Google certificaat in dit geval niet zoveel waard. Het maakt dan niet uit als je gebruik hebt gemaakt van de Google Digitale Werkplaats antwoorden. Wat kun je wel doen?

Wees zichtbaar door gebruik te maken van SEO-teksten

Moderne websites kunnen niet zonder SEO-teksten. Dit zijn teksten die goed zijn geschreven volgens de richtlijnen van zoekmachines. Elke zoekmachine heeft punten die belangrijk zijn. Wat wel een probleem is, is dat niet iedereen in staat is om goede teksten te schrijven. Als oplossing op dit probleem kun je vertrouwen op een SEO-tekstschrijver. Deze persoon, of zijn bedrijf, staat zelf hoog in Google. De persoon in kwestie weet waar hij of zij mee bezig is.

In afstemming met tekstschrijver kun je afstemmen waar de teksten over gaan. Vaak gebeurt dit tegen een prijs die te betalen is.

Een hogere positie op Google

Een hoge positie op Google is voor elke ondernemer belangrijk. Het is namelijk zo dat wanneer je op bepaalde zoektermen op de eerste plek staat, je al snel vierentwintig procent van het zoekverkeer ontvangt. De tweede plek levert zo een vijftien procent op, terwijl de dertig plek goed is voor ongeveer elf procent. Deze percentages verschillen per branche.

Over de auteur

admin social blast administrator